سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جز جانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]
درباره وبلاگ
مرتضی[15]
ما که از خود چیزی برای گفتن نداریم اما شهید گلستانی گفته بود : وقتی حسین علیه السلام در صحنه است ،اگر در صحنه نیستی هر کجا می خواهی باش ! چه ایستاده بر نماز ،چه نشسته بر سفره شراب... هنوز درست نفمیده ام آیا من هم در صحنه ام یا ... این همان بصیرتی است که رهبرمان از ما انتظار دارد.

خبر مایه
لوگوی دوستان

بصیرت ، بله بصیرت ; کلمه ای بسیار پر معنا و جدیدا بسیار پر کاربرد .

خداوند سایه حضرت باران را بر سرمان مستدام بدارد . چند وقتی است که بسیار می فرمایند و امر به آن می کنند . جمله ای دارند که آنقدر پر معنا است که هر وقت یادش می افتم دو سه روزی در فکر فرو می روم . وقتی حضرت آقا می فرمایند :

بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر از امام حسین (ع) برید همان جانباز جنگ صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت.

وای بر ما که این بصیر شدن چقدر سخت است ! آنقدر سخت که کسبش خیلی اوقات محال ممکن به نظر می رسد ! آری محال ممکن .چند دقیقه ای تامل در این جمله خالی از لطف نیست .  وقتی انسانی در رکاب ولی خدا جنگیده باشد ، کشته باشد و تا مرز شهادت پیش برود مگر ممکن است زمانی برسد که خون ولی خدا را بر زمین بریزد ! انگار مرز کسب این صفت بسیار باریک است به اندازه تار یک مو ! اما خوب دریای معارف اهل بیت عصمت و طهارت آنقدر وسعت دارد که برای هر چیز با هر جنسی و زمانی الگو یافت می شود . امروز سالروز ولادت با سعادت شه زاده علی الاکبر (علیه السلام) است . وقتی انسان در رفتار این نمونه کامل انسانی و الگوی بارز جوان و جوانی می نگرد به راحتی معنی بصیرت را می آموزد . شور همراه با شعور در زندگی حضرتشان موج می زند هر وقت یاد کلمه بصیرت می افتم یاد ان واقعه معروف که شیخ جعفر شوشتری در خصائص الحسینیه نقل کرده می افتم .شیخ جعفر شوشتری در خصائص نقل می کند: هنگامی که اباعبد الله الحسین (علیه السلام) در کاروان خود حرکت به سمت کربلا می کرد، حالتی به حضرت(علیه السلام) دست داد بنام نومیه و در آن حالت مکاشفه ای برای حضرت(علیه السلام) رخ داد، از آن حالت که خارج شد استرجاع کرد: و فرمود: «انا لله و انا الیه راجعون » علی اکبر(علیه السلام) در کنار پدر بود، و می دانست امام بیهوده کلامی را به زبان نمی راند، سئوال نمود، پدرجان چرا استرجاع فرمودی؟: حضرت بلادرنگ فرمود: الان دیدم این کاروان می رود به سمت قتلگاه و مرگ درانتظار ماست، علی اکبر(علیه السلام) سوال نمود: پدر جان مگر ما بر حق نیستیم؟ حضرت فرمود: آری ما بر حق هستیم. علی اکبر (علیه السلام) عرضه داشت: پس از مرگ باکی نداریم.

شه زاده را بنگرید ؛ آنچنان به راه حق و حقیقت ولی امر خود اعتقاد دارد که گویی در مصاف با نا حق ، شهادت را شیرین تر از جان شیرین خود می داند و ترسی از طی این مسیر پر فراز و نشیب ندارد چون می داند که بر حق است و اگر هم کشته شود باز هم پیروز این میدان است .حقیقت بصیرت این است و جز این نیست . وقتی انسان بر حقانیت راهی که می رود اعتقاد داشته باشد در طی این طریق از جان خود  گذشته چون رضایت حضرت حق را در آن می بیند و از سرزنش دشمنان هراسی به دل راه نمی دهد . جوان امروز باید با الگو قرار دادن علی اکبر (علیه السلام) در افزایش بصیرت خود بکوشد و در دفاع از راه حقی که در آن از ولی امر خود پیروی می کند ثابت قدم بماند و بداند که اگر در راه حق و حقیقت است ، حتی اگر جهانی برای نابودیش بسیج شوند ، باز هم پیروز این میدان اوست .

 

 

 



چهارشنبه 90 تیر 22::: ساعت 8:10 عصر
اولین دیدگاه را شما بگذارید
  
<      1   2   3