سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند از روزه دار شب زنده دار مجاهد در راه خدا، پاداش بزرگتری دارد . [امام علی علیه السلام]
درباره وبلاگ
مرتضی[15]
ما که از خود چیزی برای گفتن نداریم اما شهید گلستانی گفته بود : وقتی حسین علیه السلام در صحنه است ،اگر در صحنه نیستی هر کجا می خواهی باش ! چه ایستاده بر نماز ،چه نشسته بر سفره شراب... هنوز درست نفمیده ام آیا من هم در صحنه ام یا ... این همان بصیرتی است که رهبرمان از ما انتظار دارد.

خبر مایه
لوگوی دوستان

ساعت چهار بعد از ظهر امروز خبر بسیار تلخی رو شنیدم که خیلی من رو ناراحت کرد . خبری که در برنامه گلخانه که از شبکه سه سیما پخش شد . یه لحظه شنیدم که مجری گفت : متاسفانه حجت السلام و المسلمین استاد مهندسی دار فانی را ودا گفت !! درسته استاد مهندسی که یکی از کارشناسان برنامه پر مخاطب سمت خدا بود و من که به نوبه خودم از بیانات ایشون استفاده می بردم . این خبر برام خیلی تلخ بود ولی واقعیت داشت . استادمهندسی در سن 58 سالگی به علت عارضه قلبی ، دوشنبه شب در بیمارستان کسری فوت کردند. فعالیتهای این استاد جلیل القدر حوزه و دانشگاه عبارت بوده اند از :

1. مدیرگروه اخلاق دانشگاه معارف اسلامی قم
2. استاد مرکز تخصصی فلسفه حوزه علمیه قم
3. استاد موسسه علمی، پژوهشی امام خمینی ( ره )
4. عضو هیئت علمی دائرةالمعارف عرفانی موسسه پژوهشی امام خمینی ( ره )
5. کارشناس شبکه سراسری رادیو معارف و شبکه قرآن سیما
6. استاد موسسه امام صادق ( ع ) قم
7. استاد اخلاق مدارس حوزه علمیه قم
8. استاد راهنما و داور سطح 4 حوزه علمیه قم
9. استاد راهنما و مشاور و داور سطح ارشد و دکتری دانشگاه

10.عضو هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی
آثار مکتوب آن مرحوم بیشتر جنبه مقاله و جزوه درسی به خود گرفته بوده که به چندین نمونه اشاره می کنم:
1. استاد مطهری و پیوستگی دین و معنویت
2. جایگاه قم در تحولات معاصر
3. حوزه و گسترش علوم عقلی
4. ضرورت آشنایی با فلسفه
5. عرفان و عارف نمایان
6. علّامه طباطبائی و تحول علوم عقلی در حوزه
7. مسئولیت حوزه و روحانیت در قبال مسائل فرهنگی جامعه
8. نگرش عرفانی امام خمینی (ره) به نهضت حسینی (ع)
9. آشتیانی و سیر و سلوک معنوی
10. خیر و شر
11. رهبری (ولایت فقیه)
12. سعادت و شقاوت
13. قاعده سوق المسلمین
14. معاد

ایشان از محضر اساتید بزرگواری همچون آیت الله باکوئی، آیت الله اعتمادی، مرحوم آیت الله العظمی اشتهاردی ، آیت الله ستوده ،آیت الله انصاری شیرازی ، آیت الله نجفی شهرضائی و آیت الله ممدوحی استفاده کرده است. حضرت آیت الله العظمی حاج میرزا جواد تبریزی استاد خارج فقه و اصول آن مرحوم بود و مدتی نیز از درس خارج اصول حضرت آیت الله العظمی سبحانی استفاده کرده است .ایشان پس از بدایة الحکمه، شرح منظومه حاج ملا هادی سبزواری (قدس سره)، در منطق و فلسفه و پس از آن اسفار را در محضر حکیم الهی آیت الله انصاری شیرازی گذراند. همچنین تمهید القواعد ، شرح فصوص و مصباح الانس را در خدمت آیت الله انصاری شیرازی قرائت کرد. همچنین از محضر حکیم متاله آیت الله جوادی آملی، آیت الله مشکینی و دیگر اساتید، استفاده کرده است. استاد دیگر ایشان، افتخار حوزه های علمیه شیعه، حکیم الهی و عالم ربانی، عارف کامل، ابوالفضائل،حضرت علامه حسن زاده آملی می باشد که علوم متعددی را از ایشان استفاده کرده است.

اما پس از عرض این مطالب از یک مسئله ای بسیار رنجیده خاطر شدم و آن هم این بود که با توجه به محبوبیت ، شخصیت والای علمی ، سازمانی و رسانه ای و تاثیر گذاری ایشان چرا حداقل در اخبار شبکه سه سیما این مطلب منعکس نشد . چرا فقط به یک برنامه معمولی و یکی دو بار زیر نویس مراسم تشیع پیگر ایشان بسنده شد . البته قصد توهین به هیچ قشر خاصی رو نداشته و همه رو محترم می دونم . به عنوان مثال اگر این اتفاق برای یک فوتبالیست می افتاد آیا فقط به همین مقدار اطلاع رسانی در رسانه ملی اکتفا می شد . من جواب می دم نه خیر . تجربه نشان داده که اگر یکی از خانواده ورزشی و ... ، مخصوصا فوتبال دار فانی رو واع می کرد ، به جز اخبار تمامی شبکه ها و برنامه های مرتبط با قشر اون عزیز از دست رفته ، آنقدر اطلاع رسانی می کردند که تا ته ده کوره های ایران هم متوجه می شدند که فلانی از دنیای فانی رخت بر بسته و پس از اون برنامه می ساختند و استوره سازی می کردند که فلانی فلان کرد و در حق جامعه ورزشی و جوانان و فلان و بهمان چه خدماتی انجام داد . تازه جدیدا هم برای بزرگداشت یاد خاطرش یادمان اس ام اسی بر پا می کنن . (خدا رحمت کنه مرحوم حجازی رو) تا یک هفته برنامه هایی بود که روی آنتن می رفت . خوب این بزرگواران  حق زیادی به گردن جامعه دارند در اون شکی نیست اما آیا به نظر شما شخصیتی که در راه ترویج فرهنگ غنی اسلامی ، و ساخت ساز فکر و اندیشه جوانان مملکت امام عصر (روحی فداه) قدم بر می داره حداقل ارزش نیمی از اون همه اطلاع رسانی و تجلیل رو نداره ؟ آیا شخصیت علمی ، مذهبی  یک استاد حوزه واقعا معال یک فوتبالیسته !!! آیا شخصی که عمر خودش رو صرف آموزش و انسان سازی نموده باید اینقدر مهجور باشه که حتی در  شبکه ای که  خودش کارشناس پربیننده  و مشکل گشا ترین برنامه سیما بوده به حداقل ترین اندازه هم ازش یاد نشه . البته جای نگرانی نیست که خداوند متعال برای بندگان مومن خود اجر عظیمی در نظر  گرفته  ولی باید بدانیم که این چیزی رو از مسئولیت مسئولان کم نمی کنه . امیدوارم که این مطلب رو مدیران ارشد رسانه ملی مطالعه کنند و حد اقل قدمی در تجلیل از این استاد عرفان و اخلاق که بسیار مدتی در رسانه ملی به ترویج معارف والای اسلامی و پاسخ به مشکلات اعتقادی و عقیدتی جوانان این مملکت پرداخته ، بردارند و از انجام این چنین رفتار دو گانه پرهیز کنند .

وظیفه خودم می دونم که درگذشت این استاد معظم حوزه و دانشگاه را به پیشگاه امام عصر (عجل الله فرجه) ، مقام معظم رهبری ، خانواده محترم و ملت ولایی ایران تسلیت عرض کنم.

شادی روحش سه صلوات بر محمد و آل محمد (صل الله علیه و آله)


چهارشنبه 90 تیر 29::: ساعت 4:47 صبح
نظر()