سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس که در آسمان و زمین است ـ حتی ماهیان دریا ـ برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
درباره وبلاگ
مرتضی[15]
ما که از خود چیزی برای گفتن نداریم اما شهید گلستانی گفته بود : وقتی حسین علیه السلام در صحنه است ،اگر در صحنه نیستی هر کجا می خواهی باش ! چه ایستاده بر نماز ،چه نشسته بر سفره شراب... هنوز درست نفمیده ام آیا من هم در صحنه ام یا ... این همان بصیرتی است که رهبرمان از ما انتظار دارد.

خبر مایه
لوگوی دوستان

سلام
دوستان .طاعاتتون قبول درگاه الهی

خوب ماه مبارک رمضان از نیمه گذشت و به هفدهمین روز خودش رسید .اکثر دوستان می دونند که این روز، سالروز جنگ بدر هست.روزی بسیار مهم در تاریخ صدر اسلام  و اولین پیروزی فیزیکی مسلمین بر کفار به حساب می آید . همانطور که می دانید حتی در صدر اسلام بدریون از جایگاه بسیار خاصی برخوردار بوده اند . آن سیصدو سیزده  یاور پیامبر اکرم «صل الله علیه و آله » که حاضر بودند جان و مال خود را در راه اسلام و پیامبر اعظمش فدا کنند.(البته به غیر از دو سه نفرشون) . بهنس صریح آیات مبارکه قرآن خداوند متعال،ملائکه مردفین را برای یاری مسلمین فرستاد و در شب لیله بدر قلب آنها را آرام گردانید .
 خوب در خیلی از سریالها و فیلم های سینمایی به این واقعه تاریخی اشاره شده است. مانند فیلم سینمایی بسیار زیبای محمد رسول الله(صل الله علیه وآله) اما بهتره بدونیم به دلیل اینکه سناریو این فیلم در بعضی از موارد بر اساس نوشته های مستشرقین غربی نوشته شده که بعضی ازقسمتهای این فیلم جذاب تاریخی مورد تحریف قرار گرفته که به چند تا از اونها میپردازیم . دراین فیلم در قسمت جنگ بدر،مسلمانان را نشان میدهد که به چاههای بدر مسلط اند و به راحتی از ذخایر آب آن استفاده می کنند (اشاره می شود به آب خوردن شخصیتی همچون حضرت حمزه سید الشهدا (علیه السلام))
اما وقتی که کفار به چاهها میرسند مسلمانان اقدام به خشک کردن چاهها می کنند و مانع آب خوردن کفار مکه می شوند و با استفاده از ابزار موثری همچون آب بر روی کفار اعمال فشار می کنند .خوب در نگاه اول بیننده با نامردی مسلمانان مواجه می شود !(خودم هم در زمان دیدن این فیلم به تناقض رسیدم . این صحنه از فیلم با رفتار شخص پیامبر و امیرالمومنین و اهل بیت (علیهما السلام)همخوانی نداره«رجوع شود به جریان جنگ صفین یا جریان کربلا») در مرحله بعد به حقانیت دین اسلام شک می کندو تا لحظه پایانی فیلم در شک به سر می برد و در قسمت فتح مکه وقتی جناب بلال بیانیه پیامبر را مبنی بر حفظ حریم خصوصی مردم مکه و خانواده ابوسفیان قرائت می کند. بیننده در این شک است که ممانعت از آب خوردن کفار را در جنگ بدر باور کند یا این فرمایشات زیبا را .
پس تا پایان در این شک بسر می برد و با همین ذهنیت فیلم را تمام می کند.(به جنبه های ضد تبلیغیش کاری نداریم)

حال اصل واقعه چه بوده است ؟

این سوال پیش می آید که اصل جریان بدر چه بوده است .

وقتی سوره انفال را می خوانیم خداوند تبارک وتعالی به راحتی حقانیت مسلمین و دروغ بودناین گونه ادعا های کذب را ثابت می کند .خداوند در آیات چهارم به بعد سوره مبارکه انفال درباره جنگ بدر به صراحت توضیح می دهد و در آیه یازدهم می فرماید:

«آن هنگام که خداوند بخاطر ایمنی از جانب خود خواب سبکی را بر شما می پوشانید  و آبی از آسمان بر شما فرود می فرستاد تا شما را بدان پاک کند و پلیدی و شیطان (وسوسه شیطان از جنابت) را از شما بزداید و دلهایتان را استحکام بخشد و گامهای شما را بدان استوار سازد »
مفسرین در تفسیر این آیه می فرمایند کفار زود تر از مسلمین در جنگ بدر به چاهها رسیدند و چاههای بدر را به تصرف خود در آوردند و مسلمین در نقطه ای که رملی بوده مستقر شده اند و به دلیل آنکه کفار آب را بر روی مسلمانان بسته بودند و مسلمین آبی برای تطهیر و غسل در اختیار نداشته اند . خداوند متعال باران رحمت بر آنان فرو فرستاد که مسلمانان با آن آب خود را پاک کنند و این باران باعث شد تا رمل ها در زیر پای آنان محکم شود و حرکت را برای آنها آسان گرداند و گامهای شان را بدان استوار سازد. (رجوع شود به تفسیر المیزان)
بله حتی اولیاء شیطان هم از تحریف این گوشه بی نظیر تاریخ اسلام دست برنداشته و سعی در مخدوش کردن چهره مسلمانان صدر اسلام داشته اند و با ایجاد شک سعی در تخریب ارزش های والای دین اسلام و چهره الهی پیامبراکرم (صل الله علیه و آله و سلم) داردند تاجایی که با استفاده از ابزار بسیار قوی همچون رسانه و نفوذ در افکار متفکرین و نخبگان جهان اسلام به بهانه تبلیغ دین مبین اسلام به دنبال ضربه زدن به ارزشهای اسلامی هستند . وقتی در کرامت اخلاقی پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) و اصحاب بدریون (اکثرااز چهرهای بسیار مهم و تاثیر گذار در جهان اسلام هستند)ایجاد شک شود خود به خود بسیاری از آیات قرآن مجید که دلالت بر کرامت و رفعت پیامبر عظیم الشان اسلام دارد زیر سوال می رود و کم کم معجزه بزرگ الهی یعنی قرآن را مورد تردید قرار می دهند و با استفاده از این ابزار در افکار عمومی جهان شک درباره آموزه ها و ارزشهای دین اسلام ایجاد می کنند.

حواسمان باشد امام عصر (روحی فداه) در زمان غیبت خود امور ما را به چه کسانی سپرده اند . متاسفانه رسانه ملی نیز چند باری اقدام به پخش این فیلم سینمایی جذاب نموده ولی برنامه های تحلیلی درباره قسمتهای شک برانگیزی همچون قسمت مذکور برگزار نکرده است تا بینندگان، تاریخ اصل و اصیل اسلامی را از زبان مفسرین و مراجع اعظام تقلید بشنوند . امیدوارم فیلم ساز متعهدی پیدا شود و حقایق تاریخصدر اسلام را به تصویر بکشد.


شنبه 89 شهریور 6::: ساعت 7:3 عصر
نظر()